Na de komst van het internet, heeft er een enorme verschuiving plaatsgevonden van traditionele marketing naar online marketing. En hoewel het internet er nu al een tijdje is, staan we volgens sommige experts nog maar aan het begin van de grootste revolutie in handel en commercie. Om jou als ondernemer te laten profiteren van de ontwikkelingen op het gebied van online marketing, hebben we een top 5 van online marketing boeken samengesteld.
Bijgewerkt: 27-03-2023 08:31
1. De Online Marketing Tornado

Een belachelijk compleet en no-nonsense stappenplan voor meer bezoekers, leads, klanten, fans en ambassadeurs via het internet. Geschreven door 2 gedreven expert op basis van de praktijk. Het internet biedt kansen in overvloed, maar hoe voorkom je dat je als ondernemer verzuipt in alle mogelijkheden? Hoe verzeker je jezelf van de meest effectieve online strategie en een onverstoorbare focus? Hoe tover je jouw website om tot een ware bezoekersmagneet en een volautomatische marketingmachine voor je business? Juist, met dit boek. Ben jij klaar voor het geheim van de IMU? Dit boek neemt je mee in de Online Marketing Tornado.
Bekijken >2. AI in marketing

Marketing zoals we die nu kennen houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) gaat het vak volledig op zijn kop zetten. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die enorme gevolgen hebben voor marketeers en hun dagelijkse werkzaamheden. Marketeers die segmenteren en content creëren op basis van slimme modellen zullen het winnen van de marketeers die post-its plakken voor persona’s en uren besteden aan een blog. Het vak van de marketingprofessional staat dan ook op een kantelpunt. Dat betekent dat marketeers hun vak opnieuw moeten uitvinden en herijken wat het betekent om een marketeer te zijn.
Bekijken >3. Van Zero naar Hero op bol.com

VAN ZERO NAAR HERO OP BOL.COM Dat bol.com, het grootste en bekendste online retail platform van Nederland en België, een interessant distributiekanaal is voor retailers & merken lijkt niet meer verrassend te zijn. Zowel consumenten als verkooppartners vinden steeds vaker de weg naar dit winkelplatform. Maar hoe kun je er als verkooppartner voor zorgen dat de consument tussen de miljoenen artikelen en vele aanbieders kiest voor jouw artikelen? Hoe win je de beste positie op bol.com? Hoe kun je het gedrag van de bezoeker op bol.com beïnvloeden? Hoe richt je de componenten in die van belang zijn bij het succesvol verkopen via bol.
Bekijken >4. SEO-R2

Emotionele ontwikkeling is een sleutelbegrip in de beeldvorming, assessment en nondersteuning van mensen met een verstandelijke beperking. Anton Došen ontwikkelde in 1990 een eerste experimenteel Schema voor schatting van het niveau van de Emotionele Ontwikkeling (SEO). Op basis daarvan ontwikkelden Vlaamse experten i.s.m. Steunpunt Expertisenetwerken een volwaardige Schaal voor Emotionele Ontwikkeling - Revised (SEO-R, 2012) en een handleiding. Vervolgens werd de betrouwbaarheid van deze schaal wetenschappelijk onderzocht en werd de SEO-R 2op basis van feedback van clinici en experten grondig aangepast en bewerkt. Het resultaat is deze nieuwe uitgave van de SEO-R2.
Bekijken >5. Tiktologie

TikTok en Instagram Reels zijn enorm populair. Niet alleen jonge mensen zijn gek op de korte prikkelende video’s met leuke muziekjes, ook steeds meer 30-plussers weten de weg te vinden naar de platforms met korte video. In dit boek leer je van social media expert Kirsten Jassies hoe jij zelf korte video’s maakt waar mensen graag naar kijken. Het staat vol inspirerende voorbeelden en handige checklists om meteen zelf aan de slag te gaan. Zo zet jij jezelf (en je bedrijf) op de kaart!
Bekijken >