Na de komst van het internet, heeft er een enorme verschuiving plaatsgevonden van traditionele marketing naar online marketing. En hoewel het internet er nu al een tijdje is, staan we volgens sommige experts nog maar aan het begin van de grootste revolutie in handel en commercie. Om jou als ondernemer te laten profiteren van de ontwikkelingen op het gebied van online marketing, hebben we een top 5 van online marketing boeken samengesteld.
Bijgewerkt: 08-11-2025
1. De Online Marketing Tornado
Een belachelijk compleet en no-nonsense stappenplan voor meer bezoekers, leads, klanten, fans en ambassadeurs via het internet. Geschreven door 2 gedreven expert op basis van de praktijk. Het internet biedt kansen in overvloed, maar hoe voorkom je dat je als ondernemer verzuipt in alle mogelijkheden? Hoe verzeker je jezelf van de meest effectieve online strategie en een onverstoorbare focus? Hoe tover je jouw website om tot een ware bezoekersmagneet en een volautomatische marketingmachine voor je business? Juist, met dit boek. Ben jij klaar voor het geheim van de IMU? Dit boek neemt je mee in de Online Marketing Tornado.
€ 20,00
Bekijk bij bol >2. ChatGPT als tweede Brein
Wil je ChatGPT optimaal inzetten in je schrijfproces? Leren hoe je je beste prompts schrijft? Hoe je een eigen versie van ChatGPT bouwt? Ontdek hoe je veel tijd bespaart in je schrijfproces. Wil je ChatGPT optimaal inzetten in je schrijfproces? Leren hoe je je beste prompts schrijft? Hoe je een eigen versie van ChatGPT bouwt? Ontdek in dit boek hoe je veel tijd bespaart in je schrijfproces en contentcreatie.
€ 29,95
Bekijk bij bol >3. Professionele video's maken met je smartphone
Hét doe-het-zelf handboek voor smartphonevideo! Veel mensen zijn huiverig om zelf video’s te maken. Ze denken dat het tijdrovend en ingewikkeld is. Dat je er een professional voor moet inhuren of een dure camera voor moet aanschaffen. Niets is minder waar. Met je eigen smartphone kun je prima hoogwaardige video’s en vlogs maken voor je site en sociale media. In dit praktische boek legt tv-journalist en smartphonevideo-expert Geertje Algera haarfijn uit hoe je zelf professionele video’s filmt en monteert met je smartphone – voor jezelf, voor je bedrijf of voor de organisatie waarvoor je werkt.
€ 20,00
Bekijk bij bol >4. Zakelijke doelen bereiken met social media
De wegwijzer voor iedereen die social media gerichter wil inzetten om specifieke bedrijfsdoelen te realiseren. Veel organisaties doen maar wat als het gaat om social media. Ze hebben geen duidelijk beeld van wat ze met die inspanningen willen bereiken. Natuurlijk, het gaat vaak over meer omzet of minder kosten, maar er is geen direct verband tussen actie en resultaat. Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden daarom een slim en praktisch model dat is gebaseerd op twaalf afgeleide doelstellingen, zoals naamsbekendheid vergroten of productiviteit verbeteren. Die doelstellingen zijn verdeeld in drie categorieën: klant, omgeving en organisatie.
€ 22,99
Bekijk bij bol >5. They Ask, You Answer
Tegenwoordig wordt meer dan driekwart van de aankoopbeslissingen genomen louter op basis van online gevonden informatie. Als je met je bedrijf wilt groeien, moet je daarom online de autoriteit worden in jouw branche. Hoe win je het vertrouwen van je potentiële klanten? Door al hun vragen te beantwoorden en hun zorgen weg te nemen. Het inmiddels beproefde recept voor deze sales- en marketingstrategie heet They Ask, You Answer. In dit boek lees je waarom het werkt en hoe je het aanpakt in de praktijk. They Ask, You Answer verandert niet alleen jouw kijk op sales en marketing, maar maakt je organisatie veel sterker klantgericht.
€ 28,50
Bekijk bij bol >