Social media is niet meer weg te denken uit het huidige medialandschap. Als ondernemer kun je het daarom ook niet negeren. Hoewel het ene na het andere social media platform uit de grond schiet en niet ieder kanaal commercieel interessant is, bieden de meeste platformen grote kansen voor bedrijven. Hoe jij deze platformen het beste kunt gebruiken voor interactie met jouw doelgroep, lees je in onderstaande boeken.
1. Instagram Academy

Instagram Academy is een praktisch handboek voor iedere ondernemer die op Instagram zijn (personal) brand wil versterken. Een mooie foto posten kunnen we ondertussen allemaal wel, maar hoe maak je die ook doelgericht voor jouw publiek? Wat is nu de meest efficiënte manier om je content te plannen? En zijn Instagram Lives en Reels nu wel of niet de (tijds)investering waard? Businesscoach Nies Cools leert je alles wat je moet weten over 's werelds grootste uithangbord voor ondernemers, zodat jij élke dag omzet haalt uit Instagram. Boost je bereik met Reels, hashtags en edutainment Maak slimmer gebruik van advertenties en collabs Verdubbel je engagement rate met authentieke video
Prijs: 22,99
Bekijken >2. Social Media

Ben je het gezeur op social media zat? Stop er dan vooral níet mee, maar pas je eigen gedrag aan. Zodat je wel de likes hebt, maar niet de lasten. Dan wordt het weer een verrijking van je leven. Social media een afvoerputje? Wat een onzin! Platforms als Twitter en Facebook kunnen je leven juist op een geweldige manier verrijken. Maar dan moet je ze wel goed benutten en social media net zo gaan zien als je eigen huis, waar jíj de baas bent. In dit boek geeft Twitter- en Facebook-verslaafde Jan Dijkgraaf je handige tips waarmee je ervoor kunt zorgen dat je je timelines op social media leuk houdt of weer leuk kunt maken.
Prijs: 12,50
Bekijken >3. Social media expert in een week

De opkomst van social media biedt grote kansen voor mensen en bedrijven. Het sociale web is een ongekende kennisbron die kan helpen bij het verbeteren van producten, diensten en proposities. Dankzij nieuwe vormen van communicatie, marketing en verkoop kunnen bedrijven razendsnel hun bekendheid vergroten en omzet verhogen. Met simpele trucs kunnen zowel de eigen website als profielen op sociale netwerken uitgroeien tot plekken waar waardevolle interactie tot bloei komt. In dit boek beschrijft Jeroen Bertrams hoe bedrijven met succes de zeven belangrijkste activiteiten op social media kunnen uitvoeren: luisteren, communiceren, publiceren, marketing, verkopen, optimaliseren en meten.
Prijs: 10,99
Bekijken >4. Tiktologie

TikTok en Instagram Reels zijn enorm populair. Niet alleen jonge mensen zijn gek op de korte prikkelende video’s met leuke muziekjes, ook steeds meer 30-plussers weten de weg te vinden naar de platforms met korte video. In dit boek leer je van social media expert Kirsten Jassies hoe jij zelf korte video’s maakt waar mensen graag naar kijken. Het staat vol inspirerende voorbeelden en handige checklists om meteen zelf aan de slag te gaan. Zo zet jij jezelf (en je bedrijf) op de kaart!
Prijs: 20,00
Bekijken >5. Verkeerd verbonden

Wij zijn eenzamer dan ooit! En dat terwijl wij leven in een tijd waarin vrijwel iedereen op digitale wijze met elkaar is verbonden. Filosoof Cees Zweistra neemt ons mee naar de wereld van eenzaamheid en digitale techniek. Scherpzinnig en in toegankelijke taal legt hij uit hoe het komt dat digitale techniek ons eenzaam maakt, maar ook hoe wij elkaar in deze digitale tijd kunnen blijven vinden. Hij wijst ons wegen om aan de hedendaagse eenzaamheid te ontsnappen. ‘Bekwaam laverend tussen totale techniekkritiek en verleidelijk techniekoptimisme neemt Cees Zweistra de lezer mee op een filosofische zoektocht die hem of haar behulpzaam kan zijn bij een evenwichtige omgang met sociale media.
Prijs: 7,90
Bekijken >6. Asociale media

‘Thijs Launspach houdt @ons een spiegel voor, en die is niet fraai. #nofilter’ Kluun ‘Na het lezen zul je minder achteloos je Insta openen, en dat is maar goed ook.’ Lisa Loeb Hoe de socials je manipuleren en hoe je ontsnapt aan hun greep In Asociale media onderzoekt psycholoog Thijs Launspach (bekend van bestsellers als Fokking druk en Je bent al genoeg) de invloed van sociale media op onze mentale gezondheid. Hij legt bloot welk spel er wordt gespeeld, en laat zien wat je zelf kunt doen om je aan de macht van de socials te ontworstelen. Sociale media zijn niet meer uit ons leven weg te denken.
Prijs: 14,99
Bekijken >7. Doelgerichte SEO

Ze zeggen dat je een lange adem moet hebben om succes te behalen met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Want als het zo gemakkelijk was om met je website bovenaan in de zoekresultaten van Google te komen, dan zou iedereen daar immers wel staan. Dit gebruiksvriendelijke boek met uitgebreide informatie over hoe je met Google omgaat en talloze tips en trucs bewijst dat ook jouw website bovenaan in de zoekresultaten van Google kan komen. Juist voor de kleine zelfstandige is Google één van de grootste zegeningen van deze tijd. Zoekmachineoptimalisatie vormt dan de basis van een marketingstrategie.
Prijs: 19,99
Bekijken >8. LinkedIn Power

LinkedIn is hot. Niet zo gek eigenlijk want LinkedIn is hét zakelijk online platform waar je snel en gemakkelijk in contact kunt komen met jouw doelgroep. In tegenstelling tot de andere social media kun je met een post op LinkedIn nog veel mensen bereiken zonder een euro uit te geven! Je kunt ervoor zorgen dat je probleemloos wordt gevonden door potentiële klanten of opdrachtgevers en door je kennis te delen kun je jezelf profileren. Na het lezen van dit boek zul je veel succesvoller zijn op LinkedIn. Je leert hoe je een professioneel profiel opbouwt, welke content wel en welke niet werkt op LinkedIn en hoe je slim zoekt naar potentiële klanten.
Prijs: 20,00
Bekijken >9. Meer succes met Instagram!

Trek meer volgers aan op je Instagram-account, werk aan je zichtbaarheid en vindbaarheid door het plaatsen van de juiste content en creëer zo meer bekendheid en omzet. Vandaag de dag is Instagram een krachtig onderdeel van de digitale marketingmix binnen elk bedrijf of organisatie. Het is niet meer weg te denken uit ons dagelijks mediagebruik en heeft wereldwijd inmiddels de grens van 1 miljard gebruikers gepasseerd. Het is een unieke plek waar jij als ondernemer in contact komt met jouw (nieuwe) klanten en waar jij je bekendheid én omzet aanzienlijk mee vergroot. Het is een verzamelplaats waar gelijkgestemden samenkomen om berichten, foto’s en video’s met elkaar te delen.
Prijs: 22,50
Bekijken >10. Digitale gremlins

Een boek vol slimme hacks en hilarische inzichten dat de invloed van digitale technologie op ons leven toont en je beter laat voelen over je gebruik ervan. Samen pakken we de controle terug! In ‘Digitale gremlins’ werpt Rens van der Vorst een kritische blik op de invloed van digitale technologie op ons leven. Digitale technologie heeft ons leven een stuk gemakkelijker gemaakt. Van appen tot eten bestellen, er is altijd wel een digitale dienst waarmee het nóg sneller, simpeler en goedkoper kan. Maar meer efficiëntie betekent ook minder ruimte voor improvisatie, voor toeval, voor humor, voor spontane gesprekken.
Prijs: 22,99
Bekijken >