Social media is niet meer weg te denken uit het huidige medialandschap. Als ondernemer kun je het daarom ook niet negeren. Hoewel het ene na het andere social media platform uit de grond schiet en niet ieder kanaal commercieel interessant is, bieden de meeste platformen grote kansen voor bedrijven. Hoe jij deze platformen het beste kunt gebruiken voor interactie met jouw doelgroep, lees je in onderstaande boeken.
Bijgewerkt: 25-03-2023 20:31
1. Meer succes met Instagram!

Trek meer volgers aan op je Instagram-account, werk aan je zichtbaarheid en vindbaarheid door het plaatsen van de juiste content en creëer zo meer bekendheid en omzet. Vandaag de dag is Instagram een krachtig onderdeel van de digitale marketingmix binnen elk bedrijf of organisatie. Het is niet meer weg te denken uit ons dagelijks mediagebruik en heeft wereldwijd inmiddels de grens van 1 miljard gebruikers gepasseerd. Het is een unieke plek waar jij als ondernemer in contact komt met jouw (nieuwe) klanten en waar jij je bekendheid én omzet aanzienlijk mee vergroot. Het is een verzamelplaats waar gelijkgestemden samenkomen om berichten, foto’s en video’s met elkaar te delen.
Bekijken >2. LinkedIn Power

LinkedIn is hot. Niet zo gek eigenlijk want LinkedIn is hét zakelijk online platform waar je snel en gemakkelijk in contact kunt komen met jouw doelgroep. In tegenstelling tot de andere social media kun je met een post op LinkedIn nog veel mensen bereiken zonder een euro uit te geven! Je kunt ervoor zorgen dat je probleemloos wordt gevonden door potentiële klanten of opdrachtgevers en door je kennis te delen kun je jezelf profileren. Na het lezen van dit boek zul je veel succesvoller zijn op LinkedIn. Je leert hoe je een professioneel profiel opbouwt, welke content wel en welke niet werkt op LinkedIn en hoe je slim zoekt naar potentiële klanten.
Bekijken >3. Doelgerichte SEO

Ze zeggen dat je een lange adem moet hebben om succes te behalen met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Want als het zo gemakkelijk was om met je website bovenaan in de zoekresultaten van Google te komen, dan zou iedereen daar immers wel staan. Dit gebruiksvriendelijke boek met uitgebreide informatie over hoe je met Google omgaat en talloze tips en trucs bewijst dat ook jouw website bovenaan in de zoekresultaten van Google kan komen. Juist voor de kleine zelfstandige is Google één van de grootste zegeningen van deze tijd. Zoekmachineoptimalisatie vormt dan de basis van een marketingstrategie.
Bekijken >4. Digitale gremlins

Een boek vol slimme hacks en hilarische inzichten dat de invloed van digitale technologie op ons leven toont en je beter laat voelen over je gebruik ervan. Samen pakken we de controle terug! In ‘Digitale gremlins’ werpt Rens van der Vorst een kritische blik op de invloed van digitale technologie op ons leven. Digitale technologie heeft ons leven een stuk gemakkelijker gemaakt. Van appen tot eten bestellen, er is altijd wel een digitale dienst waarmee het nóg sneller, simpeler en goedkoper kan. Maar meer efficiëntie betekent ook minder ruimte voor improvisatie, voor toeval, voor humor, voor spontane gesprekken.
Bekijken >5. 400 tips en ideeën voor je LinkedIn-posts

Hoe creëer je een LinkedIn-post die je doelgroep ook echt raakt? LinkedIn-expert Corinne Keijzer deelt samen met tien andere topspecialisten maar liefst 400 tips en ideeën voor jouw LinkedIn-posts. 400 tips en ideeën voor je LinkedIn-posts Trek meer klanten en omzet aan op je persoonlijke profiel en de bedrijfspagina. Met een slordige 9,5 miljoen geregistreerde accounts in Nederland kun je wel zeggen dat LinkedIn voor veel mensen niet meer weg te denken is uit het bedrijfsleven. De tijd dat deze tool alleen maar nuttig was om werk te vinden zijn we al lang en breed voorbij.
Bekijken >6. Tiktologie

TikTok en Instagram Reels zijn enorm populair. Niet alleen jonge mensen zijn gek op de korte prikkelende video’s met leuke muziekjes, ook steeds meer 30-plussers weten de weg te vinden naar de platforms met korte video. In dit boek leer je van social media expert Kirsten Jassies hoe jij zelf korte video’s maakt waar mensen graag naar kijken. Het staat vol inspirerende voorbeelden en handige checklists om meteen zelf aan de slag te gaan. Zo zet jij jezelf (en je bedrijf) op de kaart!
Bekijken >7. Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn

Met meer dan 9 miljoen accounts is LinkedIn het grootste zakelijke platform van Nederland. Daarmee is het een krachtige marketingtool. Wist je dat LinkedIn zich de laatste jaren heeft ontwikkeld tot een volwaardig B2B-contentplatform voor ondernemers? Met meer dan 9 miljoen accounts is LinkedIn het grootste zakelijke platform van Nederland. Daarmee is het een krachtige marketingtool. Veel ondernemers denken bij contentmarketing nog te veel vanuit de commerciële hoek. Ze plaatsen berichten waarin ze vertellen hoe goed hun product of dienst is. En juist daarvan is bekend dat het contraproductief werkt.
Bekijken >8. Wat ik houden wil

In Wat ik houden wil neemt de bijna dertiger Anne Marije je mee in haar zoektocht. Minder controle en meer zichzelf worden is haar missie. Ze heeft het voor het oog prima voor elkaar: afgestudeerd als theoloog, influencer via Instagram voor ruim 25000 volgers, getrouwd en mama van een lieve dochter. Maar achter de perfecte plaatjes worstelt ze met burn-outs en depressies. Totdat ze de diagnose autisme krijgt en steeds meer gaat ontdekken dat ze juist als zichzelf mooi is. Dat in kwetsbaarheid kracht te vinden is, ook al doet het soms pijn en moet je spullen en mensen laten gaan, die niet langer meer passen bij wie jij bent.
Bekijken >9. Instaproof

In het boek Instaproof vind je de beste tips en voorbeelden om je instagramaccount helemaal da bomb te maken. Hoe vind je volgers, hoe hou je ze betrokken en hoe zorg je voor interessante content? Hoe maak je een contentkalender en waarom de selfies eigenlijk? Deze versie van Instaproof is helemaal vernieuwd!
Bekijken >10. Voor Dummies - De kleine Instagram voor dummies

Facebook is Facebook, maar Instagram heeft de toekomst. Zegt men. Instagram zit in de lift. Na tieners en hobbyfotografen kiest een steeds groter wordende groep 'gewone' en professionele gebruikers voor het sociale netwerk waar alles draait om beeld. Foto's, maar ook video's. Van snapshots tot slimme campagnes, alles is mogelijk. Dit boek biedt veel praktijkvoorbeelden en een toegankelijke uitleg van alle mogelijkheden van Instagram. Jaap de Bruijn heeft jarenlange ervaring met het professioneel gebruik van internet en sociale media. Hij was begin deze eeuw het eerste Hoofd Nieuwe Media bij de Rijksvoorlichtingsdienst en is inmiddels social media manager bij een zorgverzekeraar.
Bekijken >