Nieuws

Leestip voor ambitieuze ondernemers

Afgelopen zomer heb ik een boek gelezen waarvan ik zou willen dat ik het veel eerder had gelezen. Het gaat om het boek “The E-Myth”, geschreven door Michael Gerber. Dus mocht je nog een boek op je leeslijst willen zetten, zet deze dan bovenaan!

The E-Myth is een must-read voor ondernemers en iedereen die bezig is met het opstarten van een bedrijf. Dit super inspirerende boek is een bijna verslavende must-read. Gerber’s schrijfstijl is helder en to the point. En dankzij de storytelling die gebruikt wordt in het boek leest het ook heel gemakkelijk weg.

Waar gaat het boek over?

Ondernemer/auteur Michael Gerber geeft zijn ondernemersadviezen aan je via Sarah. Een jonge en enthousiaste, maar onervaren, eigenaar van een kleine taartenwinkel. Dat is soms confronterend. Maar ook herkenbaar. En vooral heel leerzaam.

Het boek biedt inzicht in de veelgemaakte fouten die ondernemers maken en hoe ze deze kunnen vermijden. Het laat zien hoe je een bedrijf kunt opbouwen dat zichzelf kan blijven aansturen, zodat je tijd hebt voor andere belangrijke zaken in het leven.

Het laat je anders en opnieuw kritisch naar je bedrijf te kijken. En leert ZZP’ers en andere eigenaren van zowel kleine als grotere ondernemingen vooral om heel gestructureerd en structureel te werken “aan” hun bedrijf. En niet “in” hun bedrijf.

Hierbij moeten er ‘repeatable’ processen zijn. Zoals succesvolle franchise-ketens dat doen. Zijn overvloed aan praktische ondernemersadviezen zijn toepasbaar in elke branche.

Ik raad dit boek ten zeerste aan voor iedereen die op zoek is naar praktische en bruikbare informatie over het opstarten en runnen van een bedrijf.

The E-Myth

The E-Myth

Wat is ervoor nodig om een bedrijf echt succesvol te maken? In de klassieker The E-Myth geeft business guru Michael E. Gerber de antwoorden. In de instantklassieker The E-Myth laat bedrijfsadviseur Gerber zien hoe veelvoorkomende aannames het runnen van een bedrijf in de weg kunnen zitten. Ondanks een enorme inzet lukt het veel ondernemers niet om hun bedrijf te laten groeien en succesvol te maken. Dat komt bijvoorbeeld doordat ze ín hun bedrijf werken in plaats van áán hun bedrijf. Gerber beschrijft op basis van zijn jarenlange ervaring als bedrijfsadviseur aan de hand van vele praktijkvoorbeelden welke stappen ieder nieuw bedrijf doorloopt, van het prille begin tot aan de fase dat de onderneming volwassen is.

bol.com | €20,99 | Bekijken >

Lees ook:

Crisismaatregel voor zzp’ers gaat niet werken

Raymond Veldkamp

Wat is Conversie Ratio Optimalisatie? En wat is de impact ervan?

Raymond Veldkamp

Forse stijging beleggingsrekening naast pensioenrekening bij BrightPensioen

Raymond Veldkamp